50نمونه تولیدات صنایع دستی در گناباد
نوشته شده توسط : علیرضا ودیعی

میراث فرهنگیرییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گناباد گفت : تا کنون 50 نمونه تولیدات صنایع دستی در این شهرستان شناسایی شده است .
به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران «ایسکانیوز»: علیرضا شناسایی با اعلام خبر فوق افزود : برخی از این صنایع به مرور زمان از چرخه تولید حذف اما برخی دیگر تولید و در بازارهای داخلی و خارجی به مشتری های علاقه مند عرضه می شوند .
وی ادامه داد : هم اکنون چندین کارگاه و تعدادی از هنرمندان گنابادی در زمینه سفال ، پارچه بافی ، گلیم ، بر عرضه در بازارهای داخلی در کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی از کشورهای اروپایی نیز فعالیت می کنند . 
شناسایی با تاکید بر اینکه پارچه و سفال این شهرستان علاوه بر رونق صنایع دستی و همچنین حمایت از صنعتگران این بخش باید با حمایت مسئولان و دولتمردان نمایشگاه های مختلفی در نقاط مختلف کشور و حتی دیگر کشور ها برگزار و هنر و هنرمندان این عرصه معرفی و مورد حمایت قرار گیرند .
وی افزود : جهت جذب هنرمندان به سوی صنایع دستی و رونق تولید و ایجاد اشتغال دوره های آموزشی جهت علاقه مندان آغاز شده و کارگاه های مجهز و تجهیزات نسبتا مناسبی هم برای این منظور فراهم شده است .
رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گناباد اظهار داشت : در صورت حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی ، اشتغال در مناطق روستایی ایجاد ، مهاجرت کم و زندگی در مناطق کم توسعه یافته به ویژه در مناطق روستایی با دلگرمی بیشتر ادامه می یابد.
وی از وجود دلالها به عنوان یکی از مشکلات فراروی تولیدات صنایع دستی به ویژه سفال و پارچه در گناباد گفت : باید برای فعالیت از تولیدات این بخش نمایشگاهها و بازارهای مناسب ایجاد شود که با اندک حمایت از تولیدات صنایع دستی این شهرستان از جمله سفال و پارچه دستی می توان گردشگران بسیاری را جذب و تولیدات را اقتصادی و مقرون به صرف کرد .
شناسایی در پایان از فقدان بازاریابی و تولید بدون توجه به سلیقه مخاطب به عنوان دیگر موانع پیش روی صنایع دستی در گناباد یاد کرد.
 




:: بازدید از این مطلب : 1044
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: